Кабінет Міністрів

Лист АПІТУ прем'єр-міністру України Володимиру Гройсману щодо тіньового імпорту

10 травня 2016 АПІТУ надіслала листа Прем'єр-міністру України Володимиру Гройсману щодо тіньового імпорту, в якому йдеться:

Вельмишановний Володимире Борисовичу,

Асоціація «Підприємств інформаційних технологій України» (АПІТУ) висловлює Вам свою повагу та звертається з пропозиціями в контексті діяльності уряду щодо збільшення надходжень митних платежів.

Через тіньовий імпорт (без митного оформлення або із заниженням митної вартості) держава недоотримує імпортний ПДВ та мито, а через приховування прибутку при торгівлі нелегально ввезеними товарами без реєстрації розрахункових операцій – недоотримує податок на прибуток. Наявність тіньового імпорту також призводить до викривлення конкурентних умов і до збитків у легальних імпортерів.

За даними GfK, обсяг українського ринку товарів ІТ та споживчої електроніки за 2015 рік становив 47,3 млрд. грн. Внаслідок тіньового імпорту навіть у теперішніх умовах падіння споживання в натуральному вимірі, державний бюджет, за оцінками АПІТУ, недоотримує щорічно 3,6 мільярди гривень.

Прикріплений файлРозмір
059_Letter.pdf187.97 КБ

Лист Комітету ВРУ з питань промислової політики та підприємництва щодо надання кандидатур на посаду міністра

Комітет ВРУ з питань промислової політики та підприємництва звернувся до АПІТУ з проханням рекомендувати Комітету кандидатуру на посаду Міністра економічного розвитку і торгівлі, а також висловити бачення щодо можливих кандидатур на посади Міністра фінансів та Голови НБУ. Рекомендації АПІТУ будуть використані Комітетом ВРУ з питань промислової політики та підприємництва при підготовці відповідних кадрових пропозицій щодо переформатування Кабінету Міністрів України та надіслані Президенту України, парламентським фракціям, групам та позафракційним депутатам.

Прикріплений файлРозмір
005_16_Leater.pdf866.53 КБ

Доступ до інформації про результати інвентаризації комп'ютерних програм в органах виконавчої влади не повинен обмежуватися

АПІТУ отримала відповідь від КМУ щодо зняття грифу "для службового користування" з узагальненої інформації про результати інвентаризації комп'ютерних програм в органах виконавчої влади у 2011 році.

На звернення АПІТУ до КМУ з проханням доручити МОНмолодьспорту України розглянути можливість зняття грифу „для службового користування” з узагальненої інформації про результати інвентаризації комп'ютерних програм в органах виконавчої влади у 2011 році та надати таку інформацію АПІТУ для ознайомлення (див. 050_КМУ_інвентаризація_зняття_грифу.pdf ), КМУ повідомив, що лист АПІТУ перенаправлено до МОНмолодьспорту з дорученням розглянути скаргу та надати роз'яснення відповідно до компетенції (див. Відповідь_КМУ_щодо_службової_інфо )

Прикріплений файлРозмір
046_запит_на інфо_КМУ_інвентаризація.pdf72.63 КБ
047_Запит_ДСІВ.pdf88.47 КБ
050_КМУ_інвентаризація_зняття_грифу.pdf120.65 КБ
Reply_CMU_service_info.pdf990.08 КБ

Головний принцип Стратегії розвитку інформаційного суспільства - партнерство влади, бізнесу і громадян

29 серпня 2012 року Кабінет Міністрів України схвалив проект Указу Президента України «Про Стратегію розвитку інформаційного суспільства в Україні», який був розроблений Державним агентством з питань науки, інновацій та інформації України. Відповідно до доручення Президента України від 3 липня 2012 року, ухвалення Стратегії забезпечить реалізацію в Україні ініціативи «Партнерство «Відкритий уряд» та сприятиме впровадженню інформаційно-комунікаційних технологій у всі сфери суспільного життя.

До 2015 року органи державної влади матимуть можливість перейти на програмне забезпечення з відкритим кодом

Кабінет Міністрів України на своєму засідання 30 листопада 2011 року затвердив Державну цільову науково-технічну програму використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом на 2012-2015 роки - повідомляє урядовий портал.  Проект Програми розроблений Державним агентством з питань науки, інновацій та інформатизації України. Визначені Програмою завдання, заходи та показники включатимуться до Державної програми економічного та соціального розвитку України на відповідний рік.

НКРЗ знову не погодила проект «Відкритий світ»

Національна комісія з питань регулювання зв'язку України своїм рішенням №688 від 01.12.2011 вдруге не погодила проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання підготовки до реалізації національного проекту «Відкритий світ» - створення інформаційно-комунікаційної освітньої мережі національного рівня на базі технологій радіозв’язку четвертого покоління (4G)».

АПІТУ опонує намірам НКРЗ увести обов’язкове маркування обліковими марками усіх РЕЗ та ВП

У зв’язку із схваленням НКРЗ проекту постанови Кабінету Міністрів України „Про маркування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, що ввозяться з-за кордону, виробляються та реалізуються в Україні”, якою затверджується Порядок маркування радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, що ввозяться з-за кордону, виробляються та реалізуються в Україні, АПІТУ було направлене звернення до КМУ з обґрунтуванням недоцільності запровадження процедури маркування.

Вказаним Порядком пропонується зобов’язати виробників або імпортерів самостійно наносити на кожну одиницю товару облікову марку. У зв’язку з цим, передбачається запровадження додаткових процедур для суб’єктів господарювання: видача облікових марок, звітність про використані, загублені, пошкоджені марки.

Від таких нововведень постраждають перш за все споживачі. За оцінками учасників ринку при запровадженні процедури обов’язкового маркування, ціна товарів, що імпортуються в Україну та підлягатимуть маркуванню обліковими марками для кінцевого споживача зросте щонайменше на 10 долларів США за одиницю.

Прикріплений файлРозмір
Letter_re._marking.doc53 КБ

Про реєстрацію декларації виробника про відповідність

АПІТУ часто наголошувала на необхідності скасування обов’язку реєстрації виробниками/імпортерами декларацій відповідності у органі з оцінки відповідності, оскільки вказана вимога суперечить європейській практиці та вимогам Директив ЄС. На наш погляд, це обтяжливі і необґрунтовані вимоги, які призводять до невиправданих додаткових витрат часу і коштів виробниками/імпортерами – суб’єктами господарювання на реєстрацію декларацій при введенні продукції в обіг. На практиці замість обов'язкової сертифікації, яка зараз існує, ми отримуємо більш складну і непотрібну державну процедуру, що створює додаткові технічні бар'єри в торгівлі, які навпаки повинні бути усунуті відповідно до вимог СОТ.

Прикріплений файлРозмір
20101111_KMU_Simplification_of_TR.pdf120.9 КБ
20110211_MEU_Technical_Barriers.pdf136.96 КБ

Постанова Кабінету Міністрів України від 18 травня 2011 року №522

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 травня 2011 №522
Київ
Про затвердження Методики проведення оцінки ефективності здійснення органами виконавчої влади контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Методику проведення оцінки ефективності здійснення органами виконавчої влади контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України, що додається.

2. Рекомендувати органам місцевого самоврядування застосовувати Методику, затверджену цією постановою, під час провадження діяльності, пов'язаної із здійсненням контролю за виконанням завдань, визначених законами України, постановами Верховної Ради України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України в частині делегованих їм повноважень.

Прем'єр-міністр України 
М. АЗАРОВ 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 травня 2011 р. N 522 

Відповідь Мінпромполітики та Мінекономіки щодо застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання


АПІТУ отримала відповідь Міністерства промислової політики України та Міністерства економічного розвитку та торгівлі України на свої звернення від 21.02.2010 № 012 та №012/2 щодо застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (див. статтю нижче) .

Обидва міністерства визнали слушними зауваження АПІТУ щодо змісту Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання (далі – «Технічний регламент з ЕМС») та зазначили, що на даний момент розробляється нова редакція Технічного регламенту з ЕМС, яка буде повністю гармонізована з Директивою ЄС з електромагнітної сумісності (Directive 2004/108/EC) та повинна бути запроваджена у 2011 році. Членам АПІТУ запропононовано долучитися до робіт уряду з перегляду технічних регламентів з метою приведення їх у відповідність із директивами Європейського Союзу

Прикріплений файлРозмір
2011_03_24_MIP_Reply.pdf181.06 КБ
2011_03_25_MEU_Reply.pdf534.09 КБ

АПІТУ пропонує запровадити перехідний період для застосування Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання


АПІТУ звернулася до Кабінету Міністрів України, Ради підприємців при КМУ та Мінекономіки у зв’язку із вступом в дію з 1 січня 2011 року «Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 785 (далі – «Технічний регламент з ЕМС»).
По-перше, норми Технічного регламенту з ЕМС не відповідають нормам Директиви Європейського Союзу з електромагнітної сумісності (далі – «Директива ЄС 2004/108/EС»), а деякі з них практично неможливо виконати як підприємствами-учасниками ринку, так і відповідним органами з оцінки відповідності. При цьому, якщо Технічний регламент з ЕМС не буде повністю гармонізованим з відповідними європейськими нормами, під загрозу буде поставлено підписання Україною Угоди щодо оцінки відповідності та прийнятності промислових виробів (АСАА), оскільки Технічний регламент з ЕМС, є одним з тих технічних регламентів, повна гармонізація яких вимагається при підписанні Угоди.

Прикріплений файлРозмір
012_2011_02_21_Лист_АПІТУ_до_КМУ.pdf137.78 КБ

Відповідь ДПА у м. Києві щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з програмного забезпечення


АПІТУ отримала відповідь від ДПА в м. Києві на свої звернення щодо оподаткування ПДВ операцій із постачання послуг з програмного забезпечення („ПЗ”) та операцій ремонту і технічного обслуговування електронно-обчислювальної техніки (див. попередню статтю).

У своєму листі від 10.03.2011 №2303/10/31-606 ДПА в м. Києві роз’яснює, що послуги з надання правовласником ліцензії на використання ПЗ забезпеченням слід розуміти як послуги з надання майнових прав інтелектуальної власності на об’єкт інтелектуальної власності, які підлягають оподаткуванню ПДВ за правилами підпункту «а» пункту 186.3 ст. 186 ПК України.

Прикріплений файлРозмір
2011_03_10_Reply_Kiev_State_Tax_Administration.doc2.43 MБ

Проблеми оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з програмного забезпечення


14 січня 2011 року Комітетом Асоціації підприємств інформаційних технологій України з програмного забезпечення проведено круглий стіл на тему: «Податковий кодекс України: оподаткування ПДВ операцій із постачання послуг з програмного забезпечення» у конференц залі Адріївський готелю "Хрещатик".

В круглому столі взяли участь представники компаній 1С Украина, АБІ Україна, АйБіЕм, Асбіс, АМИ, Асус, АУЭЛБУ, Бакотек, БМС Консалтинг, Верна, EPAM Systems, ЕсАй БІС, Комплексні Рішення, Літер, Майкрософт , Міратех, МONT Україна, Навігатор, Софтпром, ЕсАй БІС, ЦЕБИТ.
Запрошені:
- Віталій Окнов – завідувач сектору розвитку програмного забезпечення та інформаційних технологій Держкомінформнауки.
- Тетяна Зацерковна – партнер, генеральний директор ТОВ «ААН «СейЯ-Кірш-аудит».
- Дмитро Гадомський – ЮК «Арцінгер».

Велика кількість учасників (близько 50 осіб) і жвава дискусія підтвердили актуальність теми та необхідність подальшого обговорення піднятих на круглому столі проблем, в т.ч. з представниками компетентних органів державної влади.

Найгострішою проблемою учасники визначили відсутність чіткого окреслення терміну «послуги з постачання програмного забезпечення» (ст. 186.3), оскільки «операції з постачання цих послуг не є об’єктом оподаткування ПДВ» (ст. 196.1, 196.1.14).

Прикріплений файлРозмір
2011_02_09_Letter_009_CMU_Software.pdf147.99 КБ
2011_02_09_Letter_010_CMU_technical_service.pdf132.5 КБ

АПІТУ звернулося до МОН з питанням про необхідність усунення перешкод для інформатизації освітніх закладів

Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) звернулася до Міністерства освіти і науки України з питанням про необхідність:

  • актуалізації Державних санітарних правил та норм «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп'ютерах», ДСанПіН 5.5.6.009-98. та
  • інформування керівників шкіл та осіб, які приймають рішення про побудову та розвиток внутрішкільних мереж, про існування Державних санітарних правил і норм захисту населення від впливу електромагнітних випромінювань, ДНАОП 0.03-3.30-96.
Прикріплений файлРозмір
L2010_040.pdf96.73 КБ
RSS-матеріал